Wij zijn open van
maandag t/m vrijdag

DHL, DPD & UPS Servicepunt
Haal- en brengservice

0186-870022

Hoe werkt de aanleg van Glasvezel

Stap voor stap

We doen ons uiterste best om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Benieuwd hoe dit eigenlijk in zijn werk gaat? We leggen het proces van de aanleg graag stap voor stap uit.

1) Ontwerp

Tijdens de aanloop fase lichten we alle inwoners van de gemeente in dat we eraan komen. We voeren campagne om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk aanmeldingen voor glasvezel binnenkomen.

Daarnaast maakt onze partner-in-aanleg, de aannemer, vooraf een compleet ontwerp van het glasvezelnetwerk zodat alle woningen en bedrijven worden aangesloten.

2) Schouwen

Om de aanleg van het glasvezelnetwerk zo goed mogelijk te laten verlopen, komen we vooraf bij iedereen even langs. Dit heet schouwen. Op afspraak komt er bij elke woning een monteur langs en wordt er bepaald waar de glasvezelaansluiting in huis geplaatst wordt. Meestal is dit in de meterkast.

3) Graven

Voordat we beginnen met graven, wordt er in de buurt een glasvezelcentrale geplaatst. Hierin hangt allerlei belangrijke apparatuur en komen de glasvezels van alle woningen bij elkaar. Vervolgens begint het graven. Om alle woningen aan te sluiten op het glasvezelnetwerk moeten we bijna in alle straten graven. Binnen een dag is de straat weer dicht en heb je vrijwel altijd weer netjes toegang tot je woning. Je tuin blijft gespaard, want we schieten de kabel meestal onder de grond naar de gevel van je huis.

4) Huisaansluiting

Tijdens de huisaansluiting trekt de monteur van de aannemer de glasvezelkabel je huis in. Vervolgens wordt de aansluiting op de afgesproken plek geïnstalleerd.

5) Netwerk actief

Hierna is het aan je glasvezelprovider om te zorgen dat het door jou gekozen abonnement wordt geïnstalleerd. En dan kan het feest beginnen. Vanaf nu kun je genieten van het allersnelste netwerk van Nederland en ben je klaar voor de toekomst!

Stap jij ook over op glasvezel?

Overstappen is zo geregeld met onze overstapservice. Wij zeggen je huidige abonnement op en zorgen ervoor dat je niet zonder diensten of met dubbele lasten te maken krijgt. Deze service is bij de meeste providers in Nederland van toepassing. Weet je niet of jouw huidige provider dit ondersteunt? Neem dan contact met ons op via 0186-870022, WhatsApp of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..


Alexander Bellstraat 4
3261 LX Oud-Beijerland

KVK nr: 64697916
Btw nr: NL855786139.B01
IBAN: NL36INGB0007647725

 

Maandag t/m Vrijdag: 
09.00 - 17.30 uur

Zaterdag: gesloten
Zondag: gesloten



T: 0186-870022
E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

© 2019 Tadatel, All Rights Reserved